ОПИС ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ КЛАСУ
ОПИС ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ КЛАСУ
Назва виховної системи
|
||||||||||||
Компоненти структури
|
|
|||||||||||
орієнтаційно-цільовий компонент (стратегічна ціль (державна стратегія виховної політики, генеральна мета виховання; етапи становлення та розвитку виховної системи; конкретизація цілей виховання відповідно до етапів виховання, місце і роль класу у виховному просторі освітнього закладу)
|
Метою виховання є формування дружнього, організованого колективу, розвиток вільної, талановитої, фізично здорової особистості, збагаченої науковими знаннями, яка готова до колективної, творчої праці та моральної, етичної поведінки у суспільстві. |
|||||||||||
гносеологічно-аксіологічний (змістовий) компонент (досягнення стратегічних цілей у вихованні через конкретизацію завдань у контексті педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник)
|
формування цінностей і ставлень особистості до себе і людей, суспільства і держави, природи і здоров'я, праці та мистецтва
Діти дуже енергійні, жваві, прагнуть якнайшвидше пізнати навколишній світ. Проблема, над якою працює школа: «Створення позитивного іміджу навчального закладу – необхідна умова функціонування сучасної школи» Завдання перед учнівським коллективом: 1. Удосконалювати навчально-виховну роботу в умовах реалізації основних напрямів реформ загальноосвітньої та професійної шкіл. 7. Бути активними читачами шкільної та сільської бібліотек, формуючи потяг до мистецтва. Індивідуальна робота з активом класу 1. Проводити повсякчасну навчально-виховну роботу з важковиховуваними школярами (допомога в класній і позакласній роботі). |
|||||||||||
організаційно-педагогічний компонент (педагогічні умови ефективності виховного процесу)
|
1. Здійснення системно-творчого підходу як стратегії побудови виховного процесу 2. Ціннісне забезпечення процесу виховання 3. Інтеграція виховних впливів у системі особистісно зорієнтованої виховної роботи з школярами Додаток 1 |
|||||||||||
практично-діяльнісний компонент (стратегії та методи виховної роботи, організаційні форми – індивідуальні, групові, колективні, масові; спілкування, тактика та стиль діяльності класного керівника)
|
1. Спеціально організовані позакласні виховні заходи 2. Інтегровані виховні заходи в ході щоденних уроків 3. Спеціально організовані позаурочні виховні заходи 4. Робота з батьками та громадкістю. |
|||||||||||
діагностико-результативний компонент (очікувані результати, критерії ефективності, оцінка й аналіз функціонування системи)
|
Така система виховання дала позитивні результати :
· зріс рівень згуртованості колективу;
· покращились результати особистісного розвитку дітей; · учні готові до самореалізації; · сформувалося більш свідоме ставлення до державних законів і вимог суспільного життя; · зросла кількість учасників всеукраїнських та міжнародних конкурсів. · учні усвідомлюють свої права та обов’язки.
Підводячи підсумки, можу з гордістю сказати, що я задоволена наслідками своєї роботи. Я щаслива, що обрала саме професію педагога, що маю можливість спілкуватися з дітьми. Я з радістю віддаю всі свої ідеї дітям, і радію, коли бачу, як вони вбирають у себе всю інформацію, надану мною, настрій, який я несу їм, радість і щастя, яке мені хочеться розділити з ними. Отже, я завжди буду пам’ятати , що кожне питання, кожна проблема і, головне, кожна дитина мають свою власну стежку, яку я допомагаю роздивитись. |
|||||||||||
Структурно-функціональна чи організаційно-педагогічна модель системи (якщо є)
|
|
Основні виховні заходи
І семестр
ВЕРЕСЕНЬ
ПІДГОТОВКА ДО ШКОЛИ
01.09. - 04.09.
1. Свято першого дзвоника.
2. Проведення загального тематичного уроку «Україна – єдина країна»
3. Бесіди щодо збереження життя та здоров'я школярів, техніки безпеки, пожежної безпеки (дорога, спортмайданчик).
4. Організація харчування учнів.
07.09. - 11.09.
1. Вивчення правил безпечної поведінки на вулицях і дорогах (пішохідна екскурсія).
2. Бесіди про шкідливість паління й алкоголю для здоров'я дітей і підлітків.
3. Батьківські збори ”Обговорення питання профілактики дорожньо-транспортних пригод”.
4. Вибори активу класу.
5. Бесіда: «Ти – учень 7 - го класу»
6. Відзначення Дня фізкультури та спорту
14.09. - 18.09.
1. Бесіда “Небезпека отруєння грибами”.
2. Операція “Пішохід”.
3. Бесіда “Здоров'я дітей - здоров'я нації”.
4. Тематичні уроки: “Партизани мого краю”( до дня партизанської слави), “Знання - це скарб, а вміння вчитися - ключ до нього”.
5. Свято квітів. Конкурс на найкращу квіткову композицію.
21.09. - 25.09.
1. Бесіда із правил безпеки при користуванні газом й електроприладами.
3. Підготовка до відзначення Дня працівника освіти.
4. Вікторина “Чи знаєш ти рідний край?”
5. Всеукраїнький день бібліотек.
ПРОТЯГОМ МІСЯЦЯ
1. Створення літопису про історію класу.
2. Участь у шкільних гуртках.
3. Проведення щотижневих виховних годин.
4. Відвідування міської музичної школи та міського стадіону.
ЖОВТЕНЬ
28.09. - 02.10.
1. Лекція «У країні добрих та ввічливих людей»
2. Перевірка зовнішнього вигляду школярів.
3. Екологічна акція “Затишок” (благоустрій території школи).
4. Конкурс малюнків і плакатів до Дня Вчителя.
5. Участь у святкуванні Дня працівника освіти.
05.10. - 09.10.
1. Виховні години: «Господар і Господарочка»
2. Бесіда “Профілактика застудних захворювань”.
3.Бесіда «Дорожи друзями з дитинства»
12.10. - 16.10.
1. Бесіда з попередження дорожньо-транспортних випадків.
2. День добрих справ (взаємодопомога вчителів, батьків, учнів).
3. Святкування Дня Захисника України
4. Бесіда «Сімейні традиції».
19.10. - 23.10.
1. Проведення єдиного уроку з безпеки руху напередодні осінніх канікул (попередження ДДТТ і нещасних випадків).
2. Бесіда «Наркоманія, токсикоманія, їх вплив»
3. Аналіз зайнятості школярів у позаурочний час .
4. День добрих справ (спільна робота вчителів, учнів і батьків за підготовкою школи до зими).
ПРОТЯГОМ МІСЯЦЯ
1. Участь учнів у конкурсі «Птах року. Серпокрилець чорний»
2. Бесіда “Що таке здоровий спосіб життя?”
3. Профілактика дитячого травматизму.
4. Трудові десанти (операція “Сміття”).
5. Диспут “Що буде, якщо...”
ЛИСТОПАД
02.11. - 06.11.
1. Виставка літератури до дня української писемності
2. Заняття за інтересами.
3. Бесіда “Роль ідеалу в нашому житті”.
4.Вікторина “Що ви знаєте про День української писемності?”
5. Тренінгові заняття “Рівний - рівному”.
09.11. - 13.11.
1. Проведення термінологічного лікбезу “Нові економічні терміни”.
4. Конкурс малюнків “Права дитини”.
5. Тематичні виховні години: “Символи моєї держави”, “Мій край - моя історія жива”.
16.11. - 20.11.
1. День пам'яті жертв голодомору (бесіда).
2. Урок етики “Моральні переконання та вчинки у житті нашого колективу”.
3. Бесіда “Докори совісті - що це?”
23.11. - 27.11.
1. Урок мужності “Захисти мир на Землі!” (відзначення річниці визволення України від фашизму).
2. Вивчення думки учнів за допомогою анкетування “Зимові канікули! Що ти пропонуєш?”
ПРОТЯГОМ МІСЯЦЯ
1. Участь у проведенні операції “Пішохід”.
2. Огляд подій “Новини”.
3. Екскурсія до осіннього лісу.
4. Зустріч із батьками-робітниками різноманітних професій.
5. Етична бесіда “Будь уважним, ввічливим, поважай людей, які тебе оточують”.
6. Урок народознавства “Звичаї й обряди - душа українського народу”.
ГРУДЕНЬ
МІСЯЧНИК НАРОДОЗНАВСТВА “НОВОРІЧНІ СВЯТА”
30.11. - 04.12.
1. Бесіда про загрозу СНІДу.
2. Конкурс малюнків до всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.
2. Виховна година, присвячена Дню Збройних сил України.
3. Проведення Єдиного дня боротьби зі СНІДом.
4. Акція “Милосердя” щодо Міжнародного дня інвалідів.
5. Підготовка до акції “Подарунки від Святого Миколая дітям притулку”.
07.12. - 11.12.
1. Підготовка до новорічних свят.
2. Фабрика Діда Мороза.
3. Бесіда по запобіганню нещасних випадків під час новорічних свят.
4. Андріївські вечорниці.
14.12. - 18.12.
1. День Святого Миколая (святковий вечір).
2. Дні безпеки руху дітей (стіннівки, пішохідні екскурсії, запрошення співробітників правоохоронних органів).
3. Бесіда по запобіганню ДДТТ і нещасних випадків під час канікул.
21.12. - 25.12.
1. Проведення єдиного уроку з безпеки руху напередодні зимових канікул.
2. Бесіда “Допоможемо тваринам у скрутні для них зимові дні”.
3. Екскурсія до зимового лісу.
4. Новорічне свято.
ПРОТЯГОМ МІСЯЦЯ
1. Уроки прекрасного: “Утверджуй у собі людину”, “Як управляти собою?”
2. Проведення рейду-перевірки стану підручників і зовнішності школярів.
3. Уроки народознавства.
Робота з батьками
ВЕРЕСЕНЬ
1. Вибори членів батьківського комітету.
2. Обговорення плану виховної роботи на 1-й семестр.
3. Шкільні та класні збори на тему: “Роль навчання у вихованні школярів”, “Норми поведінки учнів у школі»
4. Обговорення харчування дітей.
5. Допомога батьків школі.
ЖОВТЕНЬ
1. Відвідування сімей учнів із метою ознайомлення матеріального становища та психологічного клімату, сімейної атмосфери та родинних стосунків.
2. Проведення класних зборів «Я та навколишній світ»
ЛИСТОПАД
1. Повідомлення шкільного лікаря про стан здоров'я школярів.
2. Батьківські збори “Взаєморозуміння в сім´ ї, як його досягти”.
ГРУДЕНЬ
1. Результат перевірки стану підручників і шкільного майна.
2. Батьківські збори “Організація зимового відпочинку”.
3. Проведення новорічного вечора.
СІЧЕНЬ
1.Звіт про роботу за 1-ший семестр.
2. Обговорення плану виховної роботи на 2-й семестр.
3. Класні збори на тему “Відвідування учнями школи».
4. Харчування дітей.
ЛЮТИЙ
1. Відвідування сімей учнів із метою бесіди-профілактики по запобіганню інфекційних захворювань (грип, короста, гепатит, педикульоз тощо) та контролю за поведінкою школярів поза школою.
2. Участь у шкільних і позашкільних заходах.
3. Проведення класних зборів на тему “Роль фольклору у вихованні справжніх патріотів Батьківщини”.
5. Проведення конкурсу “Нумо, хлопці!”
БЕРЕЗЕНЬ
1. Проведення конкурсу “Нумо, дівчата!”
2. Участь у святковому вечорі, присвяченому Міжнародному Жіночому дню. 3. Повідомлення шкільного лікаря про стан здоров'я учнів.
4. Рейди-перевірки учнів щодо збереження шкільного майна та підтримання належного стану шкільної форми.
КВІТЕНЬ
1. Результати перевірки стану підручників, шкільного майна та зовнішнього вигляду дітей.
2. Підготовка до травневих свят.
3. Батьківські збори на тему: “Поведінка учнів у школі й у позаурочний час”, “Взаєморозуміння між дорослими та дітьми”.
4. Участь у шкільних суботниках.
ТРАВЕНЬ
1. Участь у проведенні травневих свят, зокрема: День Матері, День Перемоги.
2. Батьківські збори на тему “Літній відпочинок дітей - запорука міцного здоров'я у майбутньому”.
3. Допомога школі у проведенні літньої практики.
4.Участь у проведенні Свята останнього дзвоника.
5. Ремонт кабінету.
6. Звіт про роботу за 2-ий семестр.
БЕЗПЕКА ЖИТТЯ УЧНІВ
1. Постійно проводити з учнями бесіди по техніці безпеки, по запобіганню нещасних випадків:
- бережи життя і здоров’я;
- здоров’я та харчування;
- небезпека від газу;
- небезпека від вогню.
2. Під час весняних та літніх канікул:
- правила дорожнього руху,
- правила безпечного руху,
- правила поводження на воді,
- бережи і зміцнюй здоров’я.